Pages

Translate

Search This Blog

10 December 2013

Apa Korang Buat Bila..??

--> ada masa 8am- 5pm
--> tak perlu masuk kerja sebab cuti
--> tapi tak boleh balik rumah sebab tak ada kereta? Hihi

Jadi, ini untuk jawapan saya:

Memang kerjanya menapak ajelah. Semalam kami tidur di teluk Intan,tapi sebab penat hubby tak jadi hantar saya pulang ke penang.

Solution terbaek- Saya tunggu di Ipoh, hubby masuk kerja di pejabat. Jam 5 petang nanti, baru kami sama2 bergerak ke rumah di Penang lalalala

Destinasi pertama: Mc Donald Ipoh

Kenapa McD? Sebab dia ada wifi! Hahaha sebab lain adalah banyak tempat tak buka lagi jam 7.30 pagi ni ngeeee


Eh banyak nye makan kan? Dah la fast food tuu hehe ok2. sebenarnya nafsu je lebih ni hehe yelah egg muffin tu boleh buat lunch sekali gus

Lagipun, tengah nak collect Hello Kitty Fairy Tales tu juga, dah ada 3masuk yang ni hihi boleh buat koleksi untuk adik Qalesya (" ,)


Beli air terus sampai 2, satu teh O dan satu lagi mc cafe hehe nampak laaaazatttt kan (", )

Erk. Jom kira kalori:klik di sini

* Lain kali baik elakkan 'leparking' sini, dasyattt woo kalori dia. Tambah kolesterol tambah lemak tambah risiko! :c


Jam 11 pagi, masih di mcD. Wifi problem la pulak. Last2 beli pula air mocha ni.

Sedap haha tapi tak lama lagi en hubby sampai lepas dia habis check site..yeayy!!

Bila hubby sampai, rupanya dia dah makan dengan kawan ofis. nasib baik dah standby egg muffin tadi erm tapi macam teringinn pula nak makan nasi erm...

Alaaa best nye kalau dapat nasi panas ngan ikan goreng!! Uwaaa

Ok..ini cerita pagi tadi..

Destinasi kedua: 2pm-5pm di Perpustakaan Awam Negeri Perak


Yaa..ini kali pertama saya kat sini.Masuk library je terus p kaunter.apa lagi register ahli ler

Pas bayau rm10, tunjuk IC dan isi borang sket. Setel c:

Kemudian, saya mula mencari arah tuju. Almaklum, 1st timer lah katakan.

Oh ya, saya memang tak tahu yang area kaunter je boleh pakai kasut.

Area lain sume kena cabut dan masukkan dalam beg kain biru tu. Baru boleh duduk tingkat bawah.

Tapi kalau nak naik tingkat atas, boleh pakai kasut ya hehe (ingatkan kaki ayam juga tadi hehe) dan beg anda tak boleh bawa masuk!

Haaa beg2 bagai ena tinggalkan di satu ruang tingkat bawah (untuk elak kecurian). Dan ini termasuklah beg labtop anda :c

Bermakna saya tadi membawa labtop gajah saya bersama tali wayar plug! Tidak ketinggalan charger samsung sebab hp pun dah mati! huhu

Apapun hari ini memang bersenam jadinya (bagus juga, terlebih kalori kan makan McD pagi tadi haha).

Mana taknya, lepas saya naik ke tingkat 1 tu,saya asyik berubah tempat cari meja labtop, sebab plug dinding rosak

Bila dah jumpa meja baru, tak boleh log in wiFi pula. Haishh kena turun tangga bawa harta karun ni lagi sebab nak jumpa orang kaunter tu semula huhu

Ok2..lagi berapa jam ni nak dekat nak jam 5 dah.Tak sabar nak balik penang. Home sweet home! C:

p/s: sayang nya nak pindah keluar penang. Perak ni besttt kott? hehe angin baru lah nanti..Amin c:




No comments: